تهران - میدان ونک خیابان صانعی پلاک 50 طبقه 4 واحد 14
  • تلفن تماس 88662603-88888891(021)

  • آدرس ایمیل

عمل انسداد روده

عمل انسداد روده

کودک پسری هفت ساله از ایرانشهر که با علائم انسداد روده و نفخ شدید شکم همراه با درد و بی اشتهایی پس از مراجعه به چندین مرکز درمانی اعم از درمانگاه و بیمارستان‌ها در تهران و کرج با معرفی پزشک اورژانس بیمارستان امام حسین محمد شهر به بیمارستان مریم، توسط دکتر صلاح الدین دلشاد (جراح اطفال) تحت معاینه قرار گرفت. با اخذ شرح حال از والدین و کودک متوجه شدیم، علائم از دو روز پیش شروع شده بود. کودک چهار روز قبل با خوردن مقادیر زیادی تخمه هندوانه با پوست در ایام نوروز دچار نفخ شدید شده بود که در شرح حال قید گردید.
فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان مریم بر اساس این شرح حال، عکس‌های گرفته شده از بیمار و معاینات انجام شده و همچنین (توش رکتال) انسداد انتهای روده با تخمه های خورده شده را تایید نمود.
لذا بلافاصله بیمار بستری و به اتاق عمل منتقل شد. تحت بیهوشی عمومی عامل انسداد که پوست تخمه بوده و تا حدودی لایه داخلی روده را زخمی کرده بود، کاملا تخلیه گردید. (حدود نیم کیلو) پس از شست و شوی کامل روده و انتقال به بخش به مرور زمان، نفخ شکم خوابید و دفع معمولی آغاز شد و تغذیه حالت طبیعی خود را پیدا کرد. پس از دو روز بیمار در سلامت کامل ترخیص شد.

انسداد-روده

مطالب مرتبط

نظرات کاربران